Mit olvasol?
2019. február 23. írta: Gábor1987

Mit olvasol?

A mai magyar újságírás valószínűleg az egyik legsötétebb napjait éli.
A megyei lapok mind kormányközeli emberek kezében vannak. Illetve voltak. A Közép-Európai Sajtó és Média Alapítvány ugyanis frankón "összegyűjtötte" mindet. Persze gyűjtésről szó se volt. Az alapítványhoz csatlakozott nyomtatott újságok, internetes portálok, tv-k már így is a kormány csecsin lógtak (állami hirdetésekkel voltak/vannak kitömve), aki pedig a töküknél fogta azok vezetőit. Lehetséges, hogy nem volt elég erős a szorítás, így egy ilyen látszat szervezet alá besorolva az összes szócsövet, most már egységesen ugyan azt a fost dönthetik ránk belőlük.
newssites.jpg
Azóta Vajna papa is letette a kamerát, kiszállt a produceri székből és az égből nézi szivarozgatva, ahogy birodalma egy gázszerelőé lett, aki ebben a szakmunkásokban igen hiányos időkben képtelen elhelyezkedni tisztességes munkával, ezért inkább olyan méretűre növesztette a nyelvét, hogy gazdája seggét akkor is tisztára tudja nyalni, ha az épp repülővel utazik a következő szánalmas magyar focimeccsre.
A következő lépés lassan az lesz, hogy félóránként kidoboltatják az újabb marhaságokat valamennyi budapesti és megyeszékhely jelentősebb és kevésbé jelentős terein.
A megmaradt ellenzéki portál, újság pedig kéreget. Értsd jól: azért kér, mert az előfizetések, reklámhelyek kiadása, eladott példányszámok nem fedezik a dolgozók bérét, a kiadás költségeit, magát a működést egyszerűen. Persze ez sarkított kijelentés, de például a HVG elindította a pártoló tagságos "adjál pénzt, hogy tudjunk neked írni" programját. Adnak is cserébe valamit, szóval szó nem érheti a ház elejét. De ugyan így kér pénzt a Mérce, a 444! is többek között. Ezek ugyan csak online elérhető tartalmakat gyártanak, de a működésükhöz nekik is kell anyagi forrás. Ezek a bevételi lehetőségek egyike a hirdetések biztosítása az általuk kezelt felületeken.

Nem kell sok ész, hogy rájöjjünk, mit nem kap, vagy csak igen keveset kap egy NEM-FOGOK-PROPAGANDÁT-TERJESZTENI újság. Állami hirdetést bizony! És az állami hirdetések bizony zsíros cupákok, nem holmi koloncok utolsó mócsingok. Nem túl rég olvastam, hogy melyik újság mennyi bevételt tud realizálni az ilyen bőkezű hirdetésekkel. Érdekesnek találtam, hogy van olyan ellenzékinek mondott újság, ami több ilyen hirdetést kap az utóbbi időben, mint előtte. A legtöbb persze, semmit vagy alig kap.
Ellenben a kormány harsonái, Lucifer kisdobosai ki vannak tömve, mint a hálaadási pulyka, vagy Michelle Wild luka egy komolyabb jelenetnél. A csökkenő példányszámok ellenére is. És itt ugye egy másik érdekes dolgot láthatunk. A kormány által támogatott és kiadott szaros szőrös töklevélnek se mindig minősülő újságok bőven el vannak látva anyagi forrással, miközben egyre kevesebb lapot kell kiadni, mert arra se veszik meg az emberek, hogy gyújtósnak használják, vagy hal és csirkepucoláskor arra rakják ami arra érdemes. Tegyük hát fel a költői kérdést: Ha a bevételek dőlnek, de a kiadások csökkennek, akkor vajon hova landol a sok pénz? Biztos valami jó helyre! ( kacsint kacsint)

Ebbe a Serengeti Nemzeti Parkot idéző élet halál harcban emeljük be a közösségi médiát. Jelesül a Facebook-ot. Eme csodát is megszállta a központi irányítás. Fizetett trollok, kamu csoportok, fizetett posztolók és még ki tudja mi minden van amivel a jelenlegi hatalom a befolyását akarja növelni a közösségi térben. Sikerül is neki. Nem is kicsit. A fentről jövő marhaságok úgy terjednek ezen a téren is, mint a pestis a középkorban. Persze nem minden csoportban vannak jelen, nem minden posztot, hozzászólást követő komment valami bér troll.
Vannak elképesztő tagszámú csoportok, ahol igen szigorú szabályok vannak. Többnyire a Facebook irányadó szabályzatát követik ezek, de persze vannak saját elemek is a szabálypontok között.

69f87c6dfa1acfc3d9b77ae378b3a6f2.jpg
Egy ilyen csoportnak én is tagja voltam, ha nem is túl hosszú ideig, mivel kitiltottak. Nem mondanám, hogy vérzik a szívem, amiért így alakult, mert az egyszerre nem túl magas röptű és mélyenszántó posztok tömege egy idő után inkább volt terhes, mint hasznos.
Nem csak én jártam így, hanem számos más embert is olvastam, akik valami ok miatt repültek.
Az én történetem a Pesten Hallottam (PH) csoporttal esett meg.
Első ütközésünk akkor történt, amikor egy posztomat beküldtem. Ha jól emlékszek, akkor több mint egy napot vártam, hogy kikerüljön, de egy idő után már azt láttam, hogy nem is várakozik jóváhagyásra. Tehát ráírtam, az egyik adminra, hogy mi lehet a gond, mi a helyzet. Azt a választ kaptam, hogy a posztom nem felelt meg a szabályzat pár pontjának ezért nem került ki. Természetesen egyik adminnak se feladata, hogy legalább jelezzen, mert ugye az sok idő lenne, hogy bocsi, de ebbe a szabályzati pontba ütközik a posztod. (De a megkeresésekre válaszolni, amiben arról érdeklődnek, hogy miért nem kerültek ki a posztok, biztos rövidebb ideig tartanak.) Amikor az admin elmondta, hogy mi volt a gond, módosítottam és a módosított rész mellé odaírtam zárójelbe, hogy admini tanácsra tettem. Ez se tetszett nekik, mert ezzel azt sugalltam, hogy az adminok cenzúrázzák a posztokat (állítása szerint), ezzel elküldött egy másik adminhoz, hogy vele szórakozzak. Igen, az első admin szart bele és lepasszolt. A második admin próbált kompromisszumra jutni velem, jelesül úgy, hogy ő is elmondta, hogy azt sugallom, hogy ők cenzúráznak, majd átírta posztom kérdéses részeit, meg a végét. Persze így az irománynak nem egészen az lett a kicsengése, mint amit akartam. Jeleztem is, de utána már hagytam a fenébe. És hogy ne legyen ez kicsit megfoghatatlan azt is elmondom, hogy min akadtak ki főleg. Azt találtam leírni, hogy "Nincs egy bátor ember aki lelője?". Azt hiszem ez volt. Politikai tartalmú volt a poszt, így másba is belekötöttek, de azt is átírtam a fent említett módon. Félreértés ne essék, a szabályok megszegésével is egyetértettem, mondtam is, hogy rendben van, azt átírom, de hogy nem írhatom bele azt, hogy admini tanácsra teszem, mert ezzel cenzúrázást sugallok, majd átírják máshol is amit írok? Kezit csókolom ezt minek nevezik? Tudom, kicsit erős is a cenzúra megnevezés erre, de akkor mondjon rá valaki mást. Arról nem is beszélve, hogy a Valahol Európában című méltán híres filmben van egy ikonikus mondat: "Könyörgöm! Akasszuk fel!" Vajon, ha ezt szövöm bele gondolatmenetem és mondandóm leplébe, amivel magam akartam ékesíteni hiú módon, akkor ezt is lecsapják? Ez már tuti szőrszálhasogatás.

20180306_090256.jpg
Ekkor nem raktak ki, hanem egy másik alkalommal. Ekkor egy poszt alatt hozzászólásokban beszélgettem egy nővel. A kezdeti eltérő nézőpontjainkat több üzenetváltás után sikerült közelíteni, már-már közös alapot is megtudtunk határozni. Meg is állapítottuk, hogy jó volt az eszmecsere, és pozitív élménynek éltük meg. Na, ekkor vágtak ki. A közösségi oldal jeges vákuuma úgy szippantott ki a PH mentes valóságba (némi admini segítséggel), mint űr a szart az ISS-ből. Szerencsére az egyik admint másik csoportból ismertem. Őt meg tudtam kérdezni, hogy miért is kerültem ki. Elmondta, hogy az egyik hozzászólásomban azt mondtam, hogy "azon embereket akik semmi munkával akarnak nagy pénzeket elérni, majd sírnak ha nem sikerül, szenes lapáttal verném agyon!" Ugyanis téma a külföldi és hazai munkavállalás volt, valamint, hogy van aki dolgozni se akar, mégis sok pénzre ácsingózik és nem restell sírni ha nem sikerül. Ez a hozzászólásom persze sok "üzenetváltás" után került ki, de akkor az egyik admin vagy végig olvassa az összes hozzászólást, vagy van valami gépi eszköz amivel kiszűrik a szavakat és teljesen mindegy büntetnek. Büntetést értsd: lábuk közének megfelelően vagy ritmikusan rángatják az ott találhatót, vagy gyömöszkölik, miközben a büntetéseket osszák. Esetleg még külön rám figyeltek. Valószínűleg én lehettem a csoport rossza, fekélye, daganata, furunkulusa.

Nem a sérelmem akartam elmesélni és kisírni, csak muszáj részletezni a dolgot, hogy lássuk mi is történt.
Ennek a csoportnak több, mint 430ezer tagja van. Ez a szám több, mint amennyi listás szavazatot kapott az LMP a 2018-as országgyűlési választáskor. Jó mi? Ez azt jelenti, hogy ha pártként elindulnának és ennek a bő 430ezer embernek jelentős része rájuk szavaz, akkor tuti bejutnak a parlamentbe. Na mármost! Ekkora tömeggel rendelkező csoportban bármit posztolsz, akkor elég sok emberhez eljut. Tudom, ez a szórakozás Mekkája, a sólyomszárnyon tovasuhanó gondtalan pillanatok oázisa, posztjai a pihenés angyalainak csókjaival vetekszik.
De vajon az olyan időkben, amikor nyomtatott sajtót nem olvasunk és a legtöbb szinte ugyan azt mondja, amikor a netes hírforrások pénzszűkében vannak, amikor egyre kevesebb emberhez jut el a valóság, nem lenne-e felelőssége egy ekkora táborral rendelkező oldalnak valamilyen felelősségvállalás? Nem lenne-e indokolt tagszámuk nagyságát felhasználni annak érdekében, hogy az országban fennálló állapotokat egy jobb irányba tereljék azáltal, hogy tagságuk elé tárják az utcán a pofánkba nyomott propaganda ellentétét és cáfolatát?
Biztos én látom rosszul, de mi van ha nem?

A bejegyzés trackback címe:

https://mindenrolis.blog.hu/api/trackback/id/tr4714644223

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása